Безсмертні твори Арама Хачатуряна і сьогодні часто звучать у сучасній Харківській філармонії та з захватом сприймаються публікою, як і тоді далекого 1951 року.
Оксана Дяченко, арфістка Харківської філармонії: Того лютневого вечора у філармонії був авторський концерт Арама Хачатуряна. Пригадую, звучали відомі твори композитора, в тому числі музика з балету «Гаяне» й Концерт для скрипки та оркестру. Саме той скрипковий концерт, що був присвячений автором геніальному Давіду Ойстраху. Концерт виконував симфонічний оркестр Харківської філармонії під управлінням маестро Хачатуряна, солювати прилетів сам Ойстрах.
Арам Ілліч задумав написання скрипкового концерту влітку 1940 року. Творча робота проходила легко, швидко та приносила велике задоволення авторові. Хачатурян був щасливий, бо саме тоді очікував на народження сина. Весь цей стан насолоди життям композитор переклав на музику. У такому піднесеному настрої і був створений один з найвидатних творів маестро.
Історія написання хачатурянського «Танцю з шаблями» розпочалася у 1942 році буквально напередодні прем’єри балету «Гаяне». Директор театру, де того часу активно проходили репетиції попросив Хачатуряна створити музику танцю, який просто необхідно було вставити до заключного дії вистави. Композитору ця ідея дуже не сподобалась, адже Арам Ілліч вважав балет вже завершеним. Але, коли маестро повернувся додому, руки самі взяли акорд. І через 11 годин народився новий музичний твір з початковою назвою «Танець курдів». Музика стала настільки популярною, що за автором міцно закріпилося прізвисько «містер Танець з шаблями». Хачатурян називав свій шедевр непокірним та галасливим дитям, жалкував, що його «Танець з шаблями» «розштовхав ліктями» та затьмарив усі інші його твори.
Оксана Дяченко, арфістка Харківської філармонії: Того вечора, коли своїми творами диригував Хачатурян, концерт видався неймовірним, усі музиканти перебували у прекрасній формі. Харківська публіка була в захваті. А оркестр виконував запальний «Танець з шаблями» 9 разів на біс!
Після приголомшливого концерту Хачатурян залишив свій автограф у книзі відгуків Харківської філармонії та записав, що виступав у Харкові вперше в якості диригента власних творів, дуже хвилювався. Оцінив високий професіоналізм оркестрантів, серйозне ставлення до справи та скромність. Щиро подякував музикантам і головному диригенту та художньому керівнику того часу І. Гусману.