
- This event has passed.
«Ріхард Вагнер у колі однодумців»
27.03.2021 в 18:30
60грн - 120грнПодія Navigation
«Ріхард Вагнер у колі однодумців»
Оригінальна фортепіанна музика та транскрипції з опер.
На концерті київського піаніста Євгена Громова «Ріхард Вагнер у колі однодумців» ви почуєте оригінальну музику Вагнера та фортепіанні транскрипції з його опер за авторством грандів піанізму: Ференца Ліста, Ферруччо Бузоні, Августа Штрадаля, Карла Таузіга та Ганса фон Бюлова.
А ще – цікаві та захоплюючі історії з життя композитора.
Програма:
Вільгельм Ріхард Вагнер (1813 – 1883)
• Соната в альбом Матільди Везендонк ля-бемоль мажор, WWV 85 (1853)
• В альбом княгині М., WWV 94 (1861)
Листок з альбома до мажор для княгині Пауліни фон Меттерніх –Віннебурґ
• П’ять віршів Матільди Везендонк, WWV 91 (1857–1858)
№3 У теплиці [1 травня 1858]
№5 Марення [4 грудня 1857]
Транскрипція Августа Штрадаля (1917)
• Смерть Ізольди з опери «Трістан і Ізольда», WWV 90 (1857–59)
Транскрипція Ференца Ліста, S. 447 (1867, ред. 1875)
• Біля чорних лебедів, WWV 95 (1861)
Листок з альбома ля-бемоль мажор для графині Анни фон Пурталес
• Любовна пісня Зиґмунда з музичної драми «Валькірія» тетралогії «Перстень Нібелунґа»,
WWV 86b (1856–1870)
Транскрипція Карла Таузіга (1870)
• Листок з альбома мі-бемоль мажор, WWV 108 (1875)
Для Бетті Шотт
• Траурний марш на смерть Зиґфріда з музичної драми «Сутінки богів» тетралогії
«Перстень Нібелунґа», WWV 86d (1848–1874)
Транскрипція Ферруччо Бузоні, BV B 111 (1883)
• Квінтет з 3-ї дії опери «Нюрнберзькі майстри співу», WWV 96 (1862–1867)
Транскрипція Ганса фон Бюлова
• Урочиста хода лицарів до Святого Ґраалю зі сценічної містерії «Парсифаль», WWV 111
(1857/1877–82)
Транскрипція Ференца Ліста, S. 450 (1882)
Євген Громов, фортепіано
Ведучі: Юлія Ніколаєвська та В’ячеслав Власов.
* * *
Ім’я композитора Ріхарда Вагнера напевно відомо всім, хто хоча б трохи захоплюється академічною музикою. Він з тих, про кого цілком справедливо можна сказати «не потребує представлення». Знахідки та відкриття Вагнера докорінно вплинули на хід і розвиток музики: одні беззастережно їх використовували й наслідували, інші, навпаки,
люто заперечували. Все це так чи інакше триває й досі, через безмаль, ніж 150 років після смерті композитора. Байдужих не було і немає.
Вагнер насамперед відомий як оперний композитор, але тим цікавіше поглянути на його музику з іншого боку, через його фортепіанну творчість. Його не багато, для фортепіано він писав нечасто, але завжди доречно. У фортепіанній музиці Вагнер залишається самим
собою, але водночас вона підкреслює і передає найтонший ліризм його романтичної суперечливої натури.
* * *
У «золотий вік» фортепіанного виконавства, практично всі зоряні піаністи робили фортепіанні транскрипції великих симфонічних і оперних полотен, щоб на цьому благодатному матеріалі продемонструвати свої неабиякі здібності та познайомити слухачів з недоступною для них музикою. Зараз це майже забуте мистецтво, але в результаті благородних зусиль знаменитих піаністів минулого залишився цілий корпус віртуозної концертної музики, неймовірної
складної для виконання, але настільки ж ефектної та захопливої для слухачів. Постановки опер Вагнера вкрай складні й затратні, проте їх вкрай насичена образність, яку виділяють в окрему міфологію і не менш багаті гармонії, найкращим чином підходять
і надихають на те, щоб передати їх за допомогою фортепіано.
Але є одне «але»: з цим колосальним за своїми можливостями та віддачею матеріалом не так легко впоратися; він піддається тим, хто не тільки перейнявся образністю музики Вагнера, а й проник в її суть, механіку та устрій. Словом, став його музичним однодумцем. Автори фортепіанних транскрипцій, що будуть звучати в концерті, поділяли музичні ідеї композитора, або тісно співпрацювали з ним, або поєднували й те й інше.
* * *
Євген Громов, піаніст, один із найбільш ерудованих музикантів України, фахівець із Нової та авангардної музики, відомий своїми вивіреними концептуальними тематичними програмами, твори в
яких взаємодіють на безлічі різноманітних рівнів: від музичного до філософського та літературного.
За плечима музиканта близько 100 світових і українських прем’єр.
Музика Вагнера знаходиться у сфері постійних інтересів і досліджень Євгена, він автор багатьох програм з його музикою, в тому числі монографічних.
Юлія Ніколаєвська, музикознавиця, куратор і авторка проектів Piano 119.
В’ячеслав Власов, невпинний і пристрасний популяризатор музики Вагнера, ініціатор концертів з його музикою, автор публікацій, статей і книжок про композитора та його творчість. А ще — блискучий оповідач.